Tuesday, June 2, 2015

Apa yang orang tak tahu ..

Assalammualaikum. Hai . 

Aku kembali setelah lama memperjuangkan nasib di negeri orang. haha . 
Terpaksa spend masa dengan buku. Takpelah, itu ilmu. Nak tak nak, kita sebagai manusia perlu sentiasa mencari ilmu. Even kita mencuri dengar ilmu itu. HAHA 
Okay lah, bukan itu yang aku nak cite harini. 

1. Apa yang orang taktahu adalah aku sengaja jual mahal bila bab nak bercouple. Sebabnya adalah aku suka perhatikan perangai orang. Aku tak nak terjebak dalam hidup yang ada ramai bf. Dan aku mmg tak suka kecewa sebab aku tahu perit kecewa . Sorry to say, but thats me. So I truly sorry to my ex sebab aku couple dengan kau en sebenarnya takde perasaan cintan ponn. So do to my ex scandal. 

2. Apa yang orang tak tahu pasal aku adalah aku lebih suka cari bf yang akan kahwin dengan aku nanti. Aku tak nak tunggu lama nak mencari yang perfect. Nak couple reramai, sorry. Tak kisah lah orang kata aku kolot ke apa ke. Aku tak hidup kat dunia ni utk lukakan hati orang lain. 

3. Apa yang orang taktahu pasal aku adalah aku mmg sengaja timbulkan perangai kasar aku. Aku nak orang terima aku sebagai aku bukan orang lain. Aku dah kenal ramai orang yang suruh aku berubah, suruh aku jangan kasar sangat. Dan start tu aku tahu yang kau bukanlah orang yang boleh terima perangai orang lain. 

4. Apa yang orang taktahu pasal aku adalah aku teringin nak travel satu dunia sementara aku masih muda dan tak ada penyakit. Tapi aku nak buat semua tu bila aku dah kerja. Setiap tahun aku plan nak simpan duit sendiri, lepastu tahun tu jugak aku akan travel. tak kisah lah kalau seminggu sekaliponn. 

5. Apa yang orang taktahu tentang aku adalah aku ada prinsip aku sendiri bila aku bercouple or kluar dating. Prinsip aku adalah jangan nak mintak pegang tangan aku or apa ke. Sebab kalau kau mintak, say bye bye to me. Aku redha hilang kau dari Allah murka dengan aku. Keluar dengan kau pon dah dosa, ni kan nak pegang tangan aku. sorry dude. Lepastu, prinsip aku adalah nak kluar dengan aku kalau boleh pakai duit memasing ataupon kongsi duit. Sebabnyaa aku tak nak terhutang budi bila part berpisah. sedih babe. Prinsip lain lak, jangan harap aku akan panggil kau dengan panggilan sayang, b, bae, or whatsoever masa couple. Kalau kau kahwin dengan aku nnti, InsyaAllah apa yang kau suh aku panggil kau , aku akan panggil. 

6. Apa yang orang taktahu tentang aku adalah aku buta fesyen. Aku suka beli baju tshirt dari dress or apa2lah. Tapi aku dalam proses utk berubah. Aku tak nak pakai jeans dah. Aku nak pakai skirt or more feminin kalau boleh. Tapi semuanya akan more feminin lepas aku kerja and earn money. Aku nak beli semua dengan duit titik peluh aku. 

7. Apa yang orang taktahu tentang aku adalah aku tak suka pakai selendang. HAHA . Sebab figure muka aku tak lawa dengan selendang. HAHA 

8. Apa yang orang taktahu tentang aku adalah aku nak bukak bisnes sendiri. Bisnes yang jual tudung bidang 48-60. Tudung bidang 45 boleh tapi dengan syarat dia labuh. Pendek aku tak nak jual. 

p/s ada lagi aku nak cite . Tapi nanti lah . Ada antara prinsip ini aku dah berjaya buat. Aku harap prinsip aku ni bukan 'lalang'..

No comments:

Post a Comment