Thursday, June 4, 2015

Perubahan

Assalammualaikum . 

Malam ni ceritanya serius sikit okey.?

Pasal perubahan. 

Aku pon teruslah merujuk kepada kawan aku. Dia je la yang terbaik bagi aku untuk bercerita tentang perubahan walaupun dia ni gila sikit dan suka membahan aku. 

Jangan risau, dia perempuan. 

Orang kata "Dont judge a book by its cover". So do to you, my friend. 

Pointnya bila aku kata aku bandingkan diri aku dengan orang lain dan I just found out yg macam langit dan bumi . Banyak yang aku rasa aku perlu berubah. 

Aku tak tahu mana nak start dan apa yang kena ubah. 

Dan jawapan dia " Aku rekemenkan dari dalam. Mean, jaga hubungan dengan Allah. Kau jaga tata tertib kau dulu baru pakaian kau. Tapi ada sesetengah orang  dia start dari luaran. Cthnya: pakaian muslimah, baju besar, tudung tutup dada, pakai stokin sebab dia rasa bila dia pakai camtu automatically dia aka jaga adab dia. Act, depends kepada diri seseorang itu juga. Cuma kena ingat, Islam itu mudah. Islam itu bersifat sederhana. Jangan melebih lebih takut kita tak mampu nak berubah". 

InsyaAllah sayang, I will try my best untuk berubah. 

p/s: aku akan sambung lagi isu "apa yang taktahu tentang aku"  kemudian. 

No comments:

Post a Comment