Tuesday, January 27, 2015

Sunset

السلام عليكوم
Selamat tengah hari semua . 
Macam biasa aku tetap tak tahu nak cite pasal apa . 
Jadi ... 
Orang selalu tanya aku buat apa lah kau melepak tiap-tiap minggu kat sini .
Hahaha , banyak doh reason dia . Kau je tak tahu.
Kat pd, tak banyak tempat leh melepak. Ni je lah tempat yang selalu aku melepak.
Sebab dekat dengan Mcd, pekan, dan tempat main belon .
Tapi tapi tapi view ni dapat tengok petang je lah .
Dah kata pon sunset.
Tiap-tiap minggu kalau aku balik rumah, aku mesti spend time main belon .
Biarlah orang kata aku ni macam budak kecik yang suka main belon.
Kau apa tau ? Kau mesti malu nak main benda yang budak2 kecik suka main . What the heckk ?
Kat sini jugakk aku dapat cuci mata tengok abam abam memancing . hahahaha .
Takdelah aku tipu jeee . Aku suka pegi sini sebab kat sini je aku dapat tenangkan fikiran .
Bila balik rumah kekadang, aku asyik kena marah. Nak mengadu, aku jugak kena marah, Haha
Aku ingat nak balik rumah rilek rilek kan badan, tapi balik rumah aku jugak kena kemas rumah.
Bila aku tak buat keje sikit, kena marah. Almaklumlah, the only princess in the house turn to be housewife. Haha
Sometimes I dont mind, sometimes I feel bored to do the same thing, so I just let it be .
Siapa kata aku takde masalah ? Ada tauuu .
orang selalu kata aku ni lone ranger sbb kkdg aku pegi jalan sengsorang, pegi kl sorang-sorang, pegi segamat sorang-sorang.
Kau expect aku apa? Aku bukannya ada adik beradik yang boleh aku bawa sekali. Aku bukannya ada bf yang aku boleh usung sana sini. Berdosa tau usung anak teruna or anak dara orang sana sini. Mak aku cakap jangan selalu date dengan lelaki nnti hilang seri muka . HAHA.. Aku cuma ada sorang kawan yang selalu ada waktu aku susah dan senang.
Hanya dia dan Allah je tahu bila aku nangis. Mak aku pon tak tahu bila aku menangis.

Sudahlah , cite pasal sunset. Orang selalu anggap sunset ini satu tempat dimana orang selalu tangkap gambar romantik.
Tapi cuba ubah persepsi. Allah kurniakan sunset sebab Allah nak dngar kita memuji ciptaan-Nya. sebutlah SubhanAllah! SubhanAllah. Kau puji sikit je, Allah bg banyak ganjaran.

Usah beratkan lidah. Marilah kita sama-sama berubah.

No comments:

Post a Comment