Tuesday, January 27, 2015

السلام عليكوم
Ehemm taktahu nak tulis apa sebab dah lama gilaaa tinggalkan zaman blogger. Hahaha 
Blogger tu aku tinggalkan sejak aku masuk dip. Busy mungkin ? Haha 
No comment for that . I spent too much time on other things maybe. Maybe lah . Possibility is high. Hahaha 
First of all, let me introduce about myself. 
My name is Siti Nurul Ain. Age 22.  Dah tua dah aku. haha Aku anak tunggal, the only princess in the house. Haha . Believe me, its hard to live alone without siblings. haha Aku masih study. Bidang akaun jugak . But but but, bila kerja nnti belum tentu aku nak jadi akauntan. Haha . I have a hope to open up a boutique one day . Mungkin butik akan jadi side income aku. Sekarang ni too much things need to be think. Yelah, nak bukak butik kena ada modal. Modal tapak, modal utk beli barang dari supplier lagi, modal nak beli brg utk butik lagi. too much things. So I decide to work first maybe be a teacher and after a few years or months, perhaps I can open a boutique . Butik kecil-kecilan. Mana lah tahu sebelum aku umur 30, aku mampu kumpul duit banyak2 utk masa depan. InsyaAllah kalau panjang umur kan kan . Semoga Allah memberkati niat kecilku. Haha . Aku banyak tau idea nak buat aku ni bekerja dari rumah. haha Aku bukan tak suka kerja under orang, tapi aku ni dahlah jenis degil . Susah nak dgar kata orang kekadang. Aku takut kang pasal benda kecik je aku bergaduh.. Haha . but believe me, I can be a good teacher one day. kahkahkah. 

Well, love life huh ? Its complicated to explain.. Aku penah ada angan-angan yang aku nak kawen lepas diploma. Tapi apakah daya, aku takde buah hati pengarang jantung. Jadi terpaksa tunda niat hati. HAHA . Mungkin Allah dah tersuratkan yg terbaik untuk aku. Lagipon time tu aku masih budak-budak, gedik je lebih ni. Aku bukannya tak suka nak ada bf, tapi entahlah aku tak jmpa lagi someone yang perfect di mata aku. haha . Kalau ada pon, aku really tak tahu sama ada dia serius ke tak dengan aku . My mom tak kesah aku nak pilih siapa. Mak kata "bawa laki tu dulu datang rumah then mak tengok dia cemana. Kalau dia okay, mak on je". Amboi mak! Awalnyaa nak lepaskan anak mak ni.

Sudah lah semua . Cerita dah habis . Bye bye .

No comments:

Post a Comment